Tafelberg en meer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu Tafelberg en meer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu

Tafelberg en meer!

Blijf op de hoogte en volg Nadine

17 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Weer een week voorbij in het zonnige Kaapstad en het word hier steeds leuker. Stage zelf was even druk afgelopen week doordat aankomende dinsdag een inspecteur komt kijken of het bedrijf veiligheid en gezondheid wel goed in acht neemt. Dus het nodige papierwerk hiervoor moest allemaal in orde gemaakt worden.

Kaapstad zelf lijkt naar mijn gevoel niet op Afrika zoals we op televisie zien. Het is eigenlijk een stad zoals we ze in Europa ook hebben. Bang maak verhalen dat het hier heel onveilig zou zijn en dergelijke vind ik best mee vallen. Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt, en ’s avonds niet in je eentje over straat gaat en ’s avonds eigenlijk gewoon altijd de taxi neemt is het hier heel prima te doen. Wat hier wel opvalt is het grote verschil tussen arm en rijk. Het aantal zwervers is hier heel hoog, maar het verschil word vooral duidelijk als je onderweg bent. Dan zie je het ene moment grote mooie huizen en het andere moment townships met de armste bevolking.

Verder zijn er deze week een heleboel nieuwe mensen aangekomen. Nu kennis gemaakt met een nieuw groepje meiden waar we een aantal keer mee uit eten zijn geweest en waar we ’s avonds ook een gezellig drankje mee drinken of samen koken. Daarnaast gisterochtend samen met Joan naar een superleuk marktje (biscuit mill) geweest waar je ontbijt of lunch kunt eten. Tussen de etenskraampjes door stonden lange tafels met banken waar iedereen dus ook gezellig zat te eten, met het warme weer, gaf dit alles een hele leuke sfeer. Aan de andere kant van het marktje had je ook een plek waar jonge designers hun kleding en tassen verkochten, en nog wat andere winkeltjes.

‘S middags zijn we met een groepje van 8 de Tafelberg wezen beklimmen. Wij hadden gekozen voor de iets minder moeilijke route, de Plattekip Gorge. Voor de toch stond 2 uur lopen om op 1100 meter hoogte te komen. Wij deden er iets langer dan anderhalf uur over, maar dit was wel anderhalf uur klimmen en klauteren, superzwaar! Het pad van de Plattekip Gorge bestond uit grote stenen en was constant alleen maar omhoog, wat het dus wel een pittig tochtje maakte. Na het bereiken van de top, waren we dus wel vrij trots op onszelf. Het uitzicht wat we erna en tijdens de tocht hadden was wel echt supermooi. Het uitzicht was over Kaapstad zelf, maar ook over de andere bergen hier.(Foto’s zullen op facebook verschijnen) Na een poosje op de Tafelberg te hebben rondgelopen zijn we wel met de kabelbaan naar beneden gegaan, wat wel heel fijn was.

Verder gaan we vandaag voor het eerst naar het strand bij Campsbay. Heerlijk een dagje genieten na al dat geploeter van gisteren. Ik ga het hier nog wel een half jaartje uithouden hoor!

Liefs,
Nadine

• 17 Februari 2013 - 10:27

Linda:

Yo zus!

Wat een goed verhaaltje weer! Ben trots op de klimprestatie maar je begrijpt dat je met papa en mama 'all the way' zal moeten en de hele berg zal moeten trotseren! ;)

Ik ga nu straks met Malou naar een sauna, ben benieuwd of ik t net zo fijn ga vinden als in Bleiswijk! :)

Geniet lekker op t strand! Campsbay is super mooi!

Veel plezier!

xx

• 17 Februari 2013 - 12:02

Wil:

ha die Dientje,

Ja, zo te lezen gaat dat wel lukken daar nog een half jaartje te blijven. Klink leuk en gezellig.

En wat is dat nu met de foto's, je weet toch dat deze japanner geen facebook heeft :(

Vanmiddag naar verjaardag van ome Aad en dan zullen van papa en mama vast nog meer van je
    belevenissen horen.

Dikke kus uit het nu zonnige Wateringen

• 17 Februari 2013 - 19:21

Riet:

wat heerlijk als je dit leest,altijd leuk.. Ooo.. andermans verhaaltjes te lezen.
    nou meid blijf genieten.

• 17 Februari 2013 - 20:06

Els Zwinkels:

Ha Nadine Wat een leuk verhaal, leuke dingen gedaan je ga je al lekker op je gemak voelen zo te horen. Geniet ervan groeten.

• 18 Februari 2013 - 17:49

Marc & Marlies:

Hoi Nadine

Fijn om te lezen (en te horen van Yannick) dat je het daar zo goed naar je zin hebt! dat gaat helemaal goedkomen met jou daro. Maar niet alleen jij kan genieten van het mooie weer en de terrasjes hoor, ik ga volgende week ook lekker genieten samen met Michelle in het zomerse Egypte, heerlijk!

Groeten uit Hulst