Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu

Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Nadine

08 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Hier weer eens een berichtje uit Kaapstad. Ondertussen toch al wel weer heel wat gebeurd. Twee weken stage zijn alweer voorbij, en het valt nog niet helemaal mee. Nog weinig te doen, en dus redelijk veel tijd met de kinderen door brengen. Wel ben ik bezig met wat research en mezelf inlezen voor schoolopdrachten. Vanaf maandag mag ik wel helpen met het implementeren van een voorraadsysteem van de gedoneerde goederen, dus dan ga ik het wel wat drukker krijgen.

Verder is het zo dat de kinderen bij het St. Joseph’s ver achterlopen met de kinderen in Nederland. Dat merk je bijvoorbeeld al als ze een tekening maken, een kind van 8 tekent hier hetzelfde als een kind van 4 in Nederland, oftewel een beetje krassen. Spelletjes spelen, knutselen, het is eigenlijk te moeilijk voor ze, wat het verzinnen van activiteiten toch wel moeilijk maakt.

Buiten het stage lopen om heb ik ondertussen wel wat mensen leren kennen. Met Bieke (ook van het St. Joseph), Claire, Jared, Bob en Marianne al een aantal avonden naar de bar en uit eten geweest. Daarnaast ben ik met hen ook naar een rugbytournooi geweest, wat een soort festival tegelijkertijd was. Leuke sfeer, heerlijk weer, beetje muziek, dus top.

Van de week ben ik ook met Dayah, Bente (ook van St. Joseph) en een vriendin van Bente naar het Nederlands elftal hockey geweest. Ze moesten spelen tegen Australië, en ondanks dat ik niks om hockey geef, leek het me voor 20 rand (minder dan 2 euro) best leuk om eens te kijken. We kwamen een beetje laat aan (wedstrijd was al begonnen) en we konden de ingang niet vinden.. Alleen hekken die ons de ingang weigerden.. Wat doet een stel Nederlandse meiden dan? Juist ja, over een hek klimmen om naar binnen te komen. Toen was het dus zelfs gratis xD. De wedstrijd was redelijk spannend, Nederland stond steeds achter, maar uiteindelijk werd het toch nog 2-2.

Eergisteren ben ik ook verhuisd van mijn mooie hotelkamer naar een appartementje ook van het hotel. Het is best een mooi appartement, maar wel vrij smerig. De schoonmaakster kwam wel langs, maar alleen om onze kamer (van Dayah en mij) schoon te maken. Maandag word de rest van het appartement pas weer gedaan (als alles al gedaan word). Het appartement was zelfs zoo smerig, dat ik besloten had om de koelkast en nog een keukenkastje schoon te maken. Mensen die mij goed kennen, weten dat ik nou niet bepaald zomaar iets schoon zou maken, dus het was wel echt heeeel smerig xD.

Nu is het weer heerlijk weekend, met morgen een welkomstborrel van 4exchange (organisatie die alle Nederlandse studenten helpt met vinden van huisvesting en stage). Morgen dus alle Nederlandse studenten zien die hier nu in Kaapstad zitten, ik ben benieuwd :).

Dit was het voor nu :)

Liefss,
Nadine

  • 08 Februari 2013 - 16:37

    Nadine Zwinkels:

    Foto's zijn trouwens te vinden op facebook!

  • 08 Februari 2013 - 17:18

    Rebecca:

    Heyhey,

    Lekker weekend! Mis je de bakker erg? Ja zeker :p
    Nou wij missen jou wel hoor!
    Ik vind het gaaf dat je lekker positief bent. Een smerig appartement is niet echt fijn, als dat de komende tijd je thuis is. Maar Nadine kan het allemaal wel aan :)
    Ik ga snel naar je foto's kijken.

    Liefs,
    Rebecca

  • 08 Februari 2013 - 17:36

    Linda:

    Wow! Een schoonmakend zusje, zijn daar ook foto's van?

  • 08 Februari 2013 - 19:24

    Lotte:

    Wat een belevenissen daar zeg, vind het echt gaaf wat je allemaal doet! :) Heel fijn weekend gewenst! Binnenkort een keertje skypen? Liefs! Lotte

  • 08 Februari 2013 - 21:20

    Riet En Bert:

    leuk om de kids die het niet snel oppakken iets bij te brengen.
    heb je kranten ..laat ze scheuren en dan plakken.
    of met verf met 2 handen cirkels maken en dan tegen de draad in.leuk leuk.
    als je wat tips wil ????verder veel plezier

  • 10 Februari 2013 - 11:56

    Marc En Marlies:

    Hey Nadine,
    Heb foto's gezien op je facebook, ach wat een lieve kindjes, ze stelen je hart denk ik zo.
    Leuk wat je allemaal al hebt gedaan. Je gaat daar vast een toppie tyd hebben! Heel veel succes met je kids en met poetsen haha! Veel liefs uit Hulst.

  • 10 Februari 2013 - 18:41

    Skye :

    Wat een leuk verhaal heb je weer. Hopelijk kan je binnenkort met het echte werk beginnen.
    Waren het de mannen hockeyers? ;) jullie hadden toch wel je oranje kleren aan, he? NL speelt altijd beter met oranje publiek:P
    Dat je zelf ging schoonmaken zegt een hoop over de viezigheid;)
    Wanneer gaan we Skypen?
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 19359

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 16 Mei 2015

Zo-Azië reis!

23 Januari 2013 - 20 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: