Time flies when you’re having fun. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun.

Blijf op de hoogte en volg Nadine

28 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Alweer een paar weken voorbij en wat is er toch allemaal gebeurd? Na de Tafelberg hadden we de dag erna dus een dagje strand verdiend, waar we dus ook heeerlijk van genoten hebben bij Camps Bay. Daarna weer een week stage en uiteindelijk was het alweer weekend.

Die zaterdag hebben we (Eveline, Hester, Jessy en ik) een tourtje gedaan. We begonnen ’s ochtends vroeg met Seal Island, een eilandje waarop allemaal zeehonden zitten. De enige manier om bij dit eilandje te komen is per boot, dus zo’n 25 minuten heen en ook weer 25 minuten terug, en wat was ik op de terugweg toch misselijk aan het worden! Ik was heel blij dat ik uiteindelijk weer met beide beentjes aan land stond.

Vervolgens gingen we naar een wijnproeverij. Dit was een proeverij op echt een supermooi plekje. Op de achtergrond een riviertje, een heel mooi wit strand, nog wat bergen, zon erbij, wijn erbij, helemaal top! Na een uurtje daar gezeten te hebben gingen we door naar de volgende bestemming: struisvogels. Op weg naar de struisvogelboerderij toe zaten er opeens een paar bavianen langs de weg, snel wat foto’s gemaakt en weer door. Bij de boerderij aangekomen hebben we even rondgekeken, uiteraard wat foto’s gemaakt en even geluncht. Bij deze lunch stonden er nogal wat struisvogel gerechten op de kaart, en zo ook carpaccio, wat wij dus namen. Dit was helaas niet heel erg lekker, maar toch eens dit vlees geproefd.

Na deze ‘lekkere’ lunch door gegaan naar Cape Point en Kaap de Goeie Hoop. Eerst boven naar Cape Point gelopen, wat eigenlijk gewoon een vuurtoren is met best een aardig uitzichtje (foto’s staan al op facebook), en daarna naar Kaap de Goede Hoop, wat ook nog een half uurtje wandelen was.

Als allerlaatste zijn we nog naar de pinguïns gegaan. Die wonen gewoon op het strand vlakbij Kaap de Goede Hoop. Die beesten staan gewoon uren voor je te poseren, zo lang staan ze stil. Af en toe waggelt er eentje naar de zee of weer terug, wat er wel weer grappig uit ziet.

Afgelopen zondag hebben we weer een stranddagje gehouden, nu het hier volop zomer is moeten we er ook maar even goed van genieten ook ;). Nu weer een weekje stage aan het lopen, wat wel al stuk drukker is. Nog niet heel interessant boeiend, maar in ieder geval niet meer zo saai zoals in het begin.

Gisteravond trouwens mijn allereerste braai hier gehad, braai is eigenlijk gewoon hetzelfde als barbecue, maar is toch altijd leuk. Er was iemand jarig en die organiseerde een bring your own barbecue; dus met een flesje wijn, vlees en stokbrood op pad gegaan naar zijn verjaardag, wat wel een gezellig avondje werd!

Komend weekend gaan we naar het Holi One festival. Dit schijnt een supergaaf festival te zijn, waar iedereen met gekleurde poeders/verf naar elkaar gooit. Het lijkt ook echt of iedereen naar het festival gaat, want ik hoor ook echt iedereen erover praten. (https://www.facebook.com/CapeTownHOLIONE) Het principe van gekleurde poeders/verf gooien is over genomen vanuit een bepaald Indisch feest, wat me wel heel vet lijkt. Dus zaterdag ga ik gekleed in het wit compleet onder de verf komen te zitten, waarna ik mijn kleding dus wel weg kan gooien, ik ben benieuwd!

Liefs uit Kaapstad,
Nadine

• 28 Februari 2013 - 17:43

Lotte V.d. Elsen:

Oh wat een avonturen allemaal!
    Veel plezier op het festival Nadien, klinkt echt super gaaf! :)

• 28 Februari 2013 - 19:17

Linda:

Zeeziek worden.. Je bent een zus van je zus! ;)

En kleding weggooien zou precies op tijd zijn.. papa en mama komen bijna dus kunnen die nieuwe meenemen! ;)

• 01 Maart 2013 - 09:59

Skye :

Wat een leuk verhaal is het weer! Zo te lezen zit je niet stil.
    Have fun!
    Xx

• 01 Maart 2013 - 17:57

Lenet:

He Nadine, wat leuk om dit allemaal te volgen in de kou hier.
    Het is daar wel heel mooi en leuk. Toch maar emigreren?
    Liefs uit Nederland.

• 05 Maart 2013 - 23:20

Marc En Marlies:

Hoi Nadine,
    wat een avonturen allemaal, klinkt goed! Geniet er lekker van!
    Groetjes uit Hulst

• 13 Maart 2013 - 09:55

Jet En Frans:

Je ziet zo nog eens wat van de omgeving. Kun je het straks met je vader en moeder nog eens overdoen.
    We zijn blij dat je het naar je zin hebt. Overigens worden wij vrolijk van je strand verhalen. Hier daalt de temperatuur toch weer onder nul.