Eerste dagen Kaapstad en stage - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu Eerste dagen Kaapstad en stage - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Kaapstad en stage

Blijf op de hoogte en volg Nadine

28 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee allemaal!

Na mijn bewogen reis, heb ik op vrijdagmiddag 17.45 mijn koffer terug gekregen, een dagje later dus. Ondertussen had ik alvast slippers gekocht, want mijn laarzen van thuis waren veeel te warm! Verder was ik blij dat ik ondergoed en dergelijke in mijn handbagage had gestopt, dat was wel heel fijn.

De komende 7 maanden slaap ik in het best western cape suites hotel. Op dit moment slaap ik nog in de 'suite', totdat ik verhuis naar een ander appartement in dit hotel, die ik ga delen met nog een paar studenten waaronder Dayah. Nu zit ik dus nog even heel erg luxe, met bijvoorbeeld een dagelijkse schoonmaakster die mijn afwas doet, en mijn bedje opmaakt ;). Het nadeel van een kamer alleen heb ik wel duidelijk gemerkt. Ik ken nog niemand in Kaapstad, en heb me de afgelopen dagen wel een beetje eenzaam gevoeld.

Hierdoor ben ik gewoon naar de bar gegaan die bij het hotel zit en heb ik Jolene ontmoet. Jolene is een Zuid Afrikaans meisje die bij de bar werkt, en mij wel eens wat leuke plaatsen wilde laten zien om uit te gaan. Dus nadat ze klaar was met werk, ben ik met haar mee gegaan om eens wat van het uitgaansleven van Kaapstad te zien.

Verder heb ik gister nog de stad een beetje verder verkent. Ik ben naar een marktje geweest hier waar ze allemaal leuke zuidafrikaanse spulletjes verkopen (maskers, dieren, afrikaanse kleding etcetera), en ben naar een soort park geweest waar ik lekker even van de zon heb zitten genieten. (maak ik jullie in het koude nederland nu al een beetje jaloers?!) Gister heb ik ook gemerkt hoe hard het kan waaien in Kaapstad. Mijn zonnebril bijvoorbeeld vloog gewoon van mijn hoofd..

Vandaag had ik mijn eerste stagedag bij het St. Joseph Home. Allereerst kreeg ik een rondleiding door het gebouw, waarbij ik een heleboel handen heb geschud, en een heleboel namen heb gehoord, maar waarvan ik er eigenlijk nog geen een van onthouden heb. Maar iedereen zegt dat het even wennen is en dat het vanzelf wel komt.

Verder heb ik vanmiddag met Dayah mee gelopen. Zij word dus mijn huisgenootje en ze werkt ook bij het St. Joseph. Deze middag heb ik pas echt de kindjes gezien en ontmoet. Dit was best wel indrukwekkend. Aan sommige kindjes zie je niet dat ze ziek zijn, maar aan sommige ook wel; bijvoorbeeld door de enorm bolle buiken, of een slangetje bij de neus. Ook was er een meisje van top tot teen verbrand, dit is wel heel heftig om te zien.

De bedoeling is dus eigenlijk dat je de kinderen een beetje vermaakt buiten schooltijd. Vandaag niet echt iets bijzonders gedaan, maar je kunt bijv. knutselen met ze, of iets bakken, of naar het zwembad, veel mogelijkheden. De kinderen die mij natuurlijk nog niet kennen, springen wel gelijk op je, willen op je rug, opgetild worden, aan je sieraden trekken enzovoorts. Wat een leuke, maar ook hele drukke kinderen! Aan het eind van de middag heb ik samen met alle zusters en Dayah de kinderen nog eten geven, en toen was de dag alweer voorbij.

De bedoeling van mijn stage is natuurlijk niet dat ik heel de dag met de kinderen door breng, maar vooral op kantoor. Dit vooral op de facilitaire afdeling en op de afdeling fundraising. En daarnaast is het dan de bedoeling dat je wat tijd met de kinderen doorbrengt. Maar hoe dit alllemaal precies gaat lopen, horen jullie later ;)

Voor degene die het willen weten; mijn zuid afrikaanse telefoonnummer is:
+27 73 0219153

En mijn adres is;
Best Western Cape Suites Hotel;
Cnr of de Villiers & Constitution Streets, Cape Town, 7925, South Africa

Liefs uit Kaapstad,
Nadine

  • 28 Januari 2013 - 19:45

    Linda:

    Yooo zusje!

    Klinkt toch wel weer prima.. Is altijd wennen in t begin maar komt wel goed! Wel goed gevoel bij je stage? Ga je t er wel 6 maandjes volhouden?

    Wat een luxe btw dat je afwas nu nog gewoon elke dag gedaan wordt, geniet ervan zolang het kan!

    Ist gelukt met een auto fixen? Al een braai op?

    xx Lin

  • 28 Januari 2013 - 19:49

    Peter Zwinkels:

    Hoi Nadine

    Leuk dat je nu een klein beetje weet wat de bedoeling is, en wel makkelijk dat jou huisgenoot ook daar werkt betekend dit dat je ook met haar mee kan rijden naar jou stage. Vergeet je niet te smeren wij hoeven dat hier niet te doen.

    Kus je vader

  • 28 Januari 2013 - 20:17

    Marieke:

    Heey nadine,

    Gelukkig heb je handbagage terug! Het is natuurlijk wel wennen nu je in een vreemd land bent en niemand kent, maar gelukkig maak je al nieuwe vrienden en komt alles goed.

    Natuurlijk zijn we harstikke jaloers op jouw dat je nu in Kaapstad zit met lekker weer!

    Hier in Nederland is mijn familie erg benieuwd hoe het met jou gaat en naar al je avonturen :D volgens mij gaat mijn oma je nu ook volgen met je reisverhalen.

    Ik ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven.

    xxx

    Marieke

  • 28 Januari 2013 - 21:10

    Wil:

    Hoi hoi,

    Leuk om je verhaal te lezen, je zult deze eerste dagen wel veel indrukken op doen.
    Gelukkig is het met je koffer snel goed gekomen, en die kamer klinkt ook niet verkeerd.
    Kijken uit naar volgende verslag waarin we vast meer ook over Kaapstad te weten komen.
    Heb je via je gewone mailadres de foto's van Schiphol nog gezien.

    groet en een dikke kus van de Meibloempjes

  • 28 Januari 2013 - 22:14

    Skye:

    Hi Nadien!
    Zo, niet verkeerd zo'n schoonmaakster;)
    Hoe is het stappen daarzo? Heb je een dansje gedaan of meer de kat uit de boom gekeken?
    Toch wel handig dat je een extra setje kleding hebt meegenomen in je handbagage. Dat zeggen ze ook altijd als je op vakantie gaat, maar ik vind het altijd onzinnig. ''Wanneer gebeurd dat nou?!''. De volgende keer ga ik het dus toch maar mooi doen;)
    Have fun and keep us posted!
    Xx

  • 28 Januari 2013 - 23:18

    Bert En Riet:

    hoi nadine.
    je bent er pas en toch al heel veel indrukken opgedaan.
    en ja ben wel een beetje jaloers op het warme weer daar hier is het nu regen regen en wegsmeltende sneeuw,de temperatuur is wel te doen maar volgende week wordt het weer kouder.
    je hebt het wel voor elkaar ..een schoonmaakster..grrr die wil ik ook, whaha.
    ik ga je verslagen volgen(gewoon leuk toch).
    de groetjes van bert en van mij.

  • 29 Januari 2013 - 08:17

    Els Zwinkels:

    Ha Nadine De eerste dagen zijn rustig verlopen voor jou, en beter als het begin .Je heb je koffer weer dus vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.
    Ga lekker genieten in je suite!! want straks zal je het zelf weer moeten doen.
    Het werk met de kindertjes lijkt me ook wel spannend, dan komt de rest van zelf . Veel plezier groeten Els

  • 29 Januari 2013 - 15:10

    Mariette:

    Hai Nadine,
    Wat heb je al veel mee gemaakt! Leuk om je verhalen te lezen............ik blijf je volgen hoor!

    Heb je al foto's?

    suc6 verder en geniet ervan!




  • 29 Januari 2013 - 18:28

    Jeany :

    Ha meissie,
    Je hebt voor zo'n korte tijd al veel meegemaakt.
    Zoals je je stageplek beschrijft lijkt het me echt indrukwekkend om daar te zijn.
    Ik hoop dat je het heel erg naar je zin zult hebben en dat je naderhand zult zeggen: het was veel te kort.
    Heel veel succes en groetjes
    Kees en Jeany

  • 29 Januari 2013 - 20:13

    Jet:

    Na een turbulent begin mag een beetje luxe wel. Goed dat je zelf initiatief genomen hebt om mensen te leren kennen. Ik hoop dat je stage ook wat voor je opleiding betekent. Je ziet wel een heleoel kanten van het leven. Kijk uit naar je volgende verhalen.

    Groetjes
    Frans en Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 786
Totaal aantal bezoekers 19344

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 16 Mei 2015

Zo-Azië reis!

23 Januari 2013 - 20 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: