The beginning - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu The beginning - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu

The beginning

Blijf op de hoogte en volg Nadine

16 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!!

Onder zware druk van het thuisfront ben ik aan een blog begonnen voor mijn nieuwe avontuur... Woensdag vertrok ik namelijk naar Bangkok! Op naar 5 maanden backpacken, op naar mooie dingen zien, nieuwe mensen ontmoeten en vele mooie avonturen beleven!

Hoe mijn reis er precies uit zal zien weet ik nog niet, maar ik wil graag na Thailand naar Laos, Cambodja, Vietnam, de Filipijnen en Indonesië. Echter het enige wat op dit moment vast staat is mijn terugvlucht uit Jakarta, verder is in principe alles nog open.

Woensdag om 10 uur ben ik met n heel afscheidscommitee : (mn ouders, Bart, ome Peet, tante Wil en Skye) naar Rotterdam airport gegaan. Na weken, zelfs maanden van voorbereiding zat ik dan eindelijk in het vliegtuig dat gelukkig netjes op tijd naar Istanbul (mijn tussenstop) vertrok (zie horrorverhaal Zuid-Afrika vlucht :p)

De vlucht naar bangkok was daarna ook prima. In Bangkok aangekomen moest ik de weg zien te vinden naar mijn hostel. Ik had al in de lonely planet gelezen dat ik eerst een trein kon pakken om vervolgens het laatste stuk met een taxi te doen. Echter op het treinstation aangekomen kwam er n vrouw naar me toe om me te helpen. Ze legde uit dat ik beter bus 72 kon pakken, aangezien t veel goedkoper is. De bushalte zou ergens om de hoek zijn.... Nou mooi dat ik die halte niet kon vinden. Vervolgens wilde verschillende andere mensen ook helpen, maar als mensen de route niet weten dan sturen ze je gewoon maar een kant op.. Gelukkig wist een andere man het wel en kwam ik al snel in de goede bus terecht. In de bus wilde ook alle mensen mij helpen om bij t hostel te komen, wat nogal discussie opleverde aangezien mensen dachten te weten waar het was, maar anderen het er niet mee eens waren. Uiteindelijk kwam het goed en kwam ik bij het hostel, waar ik na de lange reis eerst ben gaan tukken.

S avonds heb ik lekker gegeten (thais eten is heeeerlijk) en vervolgens heb ik met n paar mensen van het hostel kaartspellen gedaan. Dat was een prima eerste avondje. Vandaag ben ik met een typisch engelsman ( bleek en roodharig) naar de grand palace en wat pho geweest. Wat een indrukwekkende plaatsen! Wat een hoeveelheid rijkdom en goud bij elkaar! Enorm veel tempels en buddha s al gezien, waarvan 1 liggende buddha van 46 meter lang !

In de middag heb ik een massage genomen. Maar niet een heerlijk relaxte massage.. De thai massage it was! Onder het motto pijn is fijn lag ik daar dan... niet heel fijn dus, maar na afloop gaf het wel een relaxed gevoel. Toch denk ik dat ik de volgende keer voor een ander soort massage ga.

Voor morgen ochtend heb ik een fietstocht door bangkok geboekt die enorm leuk schijnt te zijn en langs allerlei plekken gaat waar je anders niet zou komen. S avonds vertrek ik uit bangkok om naar het eiland koh tao te gaan. Hier heb ik een duikcursus geboekt.

Eerste indruk van bangkok is drukke , chaotische stad, vriendelijke mensen, veel lawaai, veel eten overal en ook veel etensgeuren die ik om 9 uur s ochtends nog niet zo goed kan waarderen..

Via deze blog zal ik proberen jullie opde hoogtete houden van mn avonturen (daarnaast komen de fotos op facebook). Daarnaast zou ik het ook leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van de gebeurtenissen thuis! ;)

Liefs uit Bangkok!

  • 16 Januari 2015 - 14:57

    Rebecca:

    Nu ben je alweer aan je volgende avontuur begonnen!
    Ik hoop dat je super veel mooie en leuke dingen gaat meemaken en ontdekken. Laat die foto's maar komen :D geniet ervan!
    xxx
    Rebecca

  • 16 Januari 2015 - 15:42

    Nadine (O ;)):

    Hahaha yessss toch een blog! Superleuk Nadien, en fijn om te lezen dat het tot nu toe zo goed gaat! Heeeeeel veel plezier de komende dagen (duiken, waaaah volgens mij is dat daar zo mooi!), xxx!

  • 16 Januari 2015 - 16:07

    Xcorrie Boerman:

    Zo te horen heb je het naar je zin.nog heel veel plezier en.genieten.

  • 16 Januari 2015 - 17:07

    ERIK:

    heel veel plezier Nadien

  • 16 Januari 2015 - 17:10

    Ineke Zwinkels:

    hoi gelukkig ben je dus toch begonnen met je blog! iedereen is blij en vooral je moeder ! natuurlijk je weet dat ik nu wel regelmatig op de computer ga kijken zoals al je volgers zullen doen

    geniet van alles xxxxx je mams.

  • 16 Januari 2015 - 18:58

    Brenda:

    Heejj, leuk om te lezen dat je een goed begin hebt en al zoveel hebt gezien! Heel veel plezier met duiken, dat zal vast gaaf zijn :)!

    xxBrendaa

  • 16 Januari 2015 - 20:40

    Franny Van Mourik:

    Hoi Nadine,
    Leuk dat je weer aan een blog bent begonnen.
    Ik blijf je volgen!!
    Heel veel plezier en laat ons maar meegenieten van al je belevenissen.
    Veel plezier!!


  • 16 Januari 2015 - 21:17

    Corrie Van Der Gaag:

    hallo nadine. wij zijn 2 keer in thailand geweest en snap precies wat jij meemaakt.
    veel van wat je gaat zien staat ook op ons netvlies veel geluk bij alles wat je onderneemt.

  • 17 Januari 2015 - 00:32

    Els:

    Hoi Nadine,heel veel plezier toe gewenst, je gaat een mooie reis tegemoet zo te lezen.
    We blijven je volgen, en wachten op de foto's.

  • 17 Januari 2015 - 10:20

    Linda:

    Jaaaaaaaaaa zusje! Goed dat je gezweken bent voor alle druk :) Goed te lezen dat je je weg al een beetje gevonden hebt. Nogmaals heel veel plezier en keep writing xxxxxxx

  • 17 Januari 2015 - 19:17

    De Meibloempjes:

    Hé Diene, leuk zo snel al een bericht, we gaan je volgen!!!
    Dikke kusss uit het altijd.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Nadine

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 19352

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 16 Mei 2015

Zo-Azië reis!

23 Januari 2013 - 20 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: