Thailand part 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu Thailand part 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nadine Zwinkels - WaarBenJij.nu

Thailand part 2

Blijf op de hoogte en volg Nadine

01 Februari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hoii allemaal!

Bedankt voor de vele leuke reacties op mijn vorige blog:)! Ik vind het leuk om te horen dat jullie mij volgen vanuit het ijskoude kikkerlandje. Is de sneeuw onderussen alweer weg?

De vorige keer beschreef ik dat ik een fietstocht zou gaan maken door Bangkok, en ik kan je vertellen dat dat heel leuk was. Om 7 uur s ochtends begon de fietstocht al en daardoor had ik besloten om maar een taxi te pakken naar de beginlocatie river city shopping centre. Vervolgens leg ik de chauffeur netjes uit waar ik heen moet en ik had zelfs het adres in het Thai opgezocht. Helaas was deze taxi chauffeur zowel doof als blind (of deed ie in ieder geval alsof) aangezien hij mij bij een totaal ander shopping centre afzette. Hier kwam ik natuurlijk pas achter toen hij allang weer weg was.. Ondertussen liep de tijd door en had ik geee idee waar ik was; gelukkig kwam er na een aantal minuten een andere taxi aanrijden en was ik nog net op tijd.

De fietstocht daarna ging door allerlei straatjes en langs marktjes waar je verder geen enkele tourist ziet. En dan kijk je je ogen uit! Wat een hoeveelheden vlees word er de hele dag door bereid, dat gaat dan van s ochtends vroeg tot s avonds laat! Daarnaast word er hier op een hele andere manier over hygiëne gedacht... Naast het fietsen gingen we ook nog een stuk varen naar een rustig plaatsje buiten bangkok. Daar een lokaal marktje bezocht waar we ook wat thaise gerechtjes mochten proeven als: fried banana, coconut pancake en thaise aardappel, (geen echte gekke dingen dus ;) ). Deze fietstocht was een leuke manier om het echte bangkok een beetje te leren kennen.

S avonds vertrok ik met de nachttrein naar Koh Tao, een eiland dat bekend staat om het duiken. Ik had hier al een cursus geboekt om mijn padi te kunnen halen. Dit betekende 4 dagen lessen in het klaslokaal, zwembad en natuurlijk in zee. Heel leuk om de wereld onder water te verkennen en mooie vissen en wat koraal te zien! Helaas was alleen de zichtbaarheid onder water niet zo heel goed doordat het weer de laatste tijd wat slecht was geweest. Maar het was nog steeds heel gaaf om het duiken te leren en tussen de vissen te zwemmen. In de Filipijnen en Indonesië gaat er zeker nog een vervolg komen op het duiken!

Buiten het duiken om ben ik op Koh Tao ook nog een mooi uitzichtpunt opgekommen, heb ik geluierd aan het strand en wat biertjes gedronken met mijn 'klasgenoten'. Om vervolgens door te reizen naar Krabi.

In Krabi ben ik samen met Jenny de stad gaan verkennen, alleen bleek de stad niet veel bijzonders te zijn. Om Krabi heen zijn er mooie stranden, maar daar kon je zeg maar niet even heen lopen. Het enige leuke aan Krabi was de tempel die je kon bereiken na 1437 traptreden. Dat was een enorm zware, heftige klim... Maar het was het waard met een leuk uitzicht en de buddha en andere bezienswaardigheden op de top. Krabi staat wel bekend om de goede en leuke night market en daar konden we verrukkelijk eten voor weinig geld.

De volgende dag ben ik door gegaan naar het eiland Koh Lanta wat naast Krabi ligt. Koh Phi Phi, het eiland ernaast, ook wel het party eiland genoemd met de mooie stranden werd me afgeraden door vele backpackers aangezien het nu echt hoogseizoen is, en je op het strand schijnbaar je handdoekje niet eens meer kwijt kon. Vandaar dat ik naar het meer relaxte eiland Koh Lanta ben gegaan. En wat een mooie stranden zijn er daar te vinden! En op de meeste stranden zaten niet meer dan 10 mensen. Daar heb ik dus gebruik van gemaakt! De eerste middag heb ik lekker op het strand vertoeft. De dag erna een scootertje gehuurd waarmee ik langs vele mooie stranden en stadjes ben gereden. In het begin was het rijden even wennen, maar na een tijdje ging ik ook vol gas de bergen door zoals een echte Thai dat doet.

Voor de dag erna had ik een snorkeltrip geboekt waarbij er gevaren werd naar 4 eilandjes om koh lanta heen. Hier en daar was het zeker mooi snorkelen! Weer veel vissen en koraal gezien, wat toch bijzonder blijft om tussen te zwemmen. Verder ging deze trip ook naar een soort grot waar je in kon zwemmen, en je aan de andere kant op een verborgen strandje uitkwam. Koh Lanta was zeker een leuk eiland, en bij het hostel heb ik ook leuke mensen ontmoet!

Met een daarvan, Canadees Cal ben ik de dag erna met de V.I.P bus terug naar Bangkok gegaan. Hoe ziet een V.I.P. Reis eruit? Wel eerst word je op gehaald bij je hostel (uiteraard te laat), dan ga je met een minibusje naar Krabi. Dan word je gedropt bij reisbureau 1. Na 1,5 uur wachten brengt een busje je van reisbureau 1 naar reisbureau 2. Na nog een half uur brengt reisbureau 2 je naar surathani wat 3 uur reizen in een bloedheet minibusje was. Dan word je gedropt bij reisbureau 3. Mag je weer een half uur wachten en dan kom je uiteindelijk in een gewone bus terecht die je binnen 11 uur midden in Bangkok dropt. Totale reistijd: 18 uur. Alleen was mijn doel om naar Ayuthaya te gaan. Op naar het treinstation dus! Al met al was ik binnen 24 uur in Ayuthaya!

In de trein van Bangkok naar Ayuthaya had ik Bredanaar Robbert ontmoet. Hiermee ben ik de voormalig hoofdstad van Thailand wezen bekijken. Deze stad staat bekend om de tempels; maarhet zijn eigenlijk meer ruïnes, waarbij de hoofden van veel buddha s zijn afgehakt. Dit is gebeurd tijdens de oorlog met de Burmezen, wat heel erg zonde is van de gebouwen..
de eerste dag dachten we dat we makkelijk konden lopen, alleen bleken de afstanden tussen de tempels groter dan verwacht. Daarnaast beschikken wij allebei over het talent:verdwalen... We zijn dus vaker de verkeerde dan de goede kant op gelopen. Aan het eind van deze dag was ikdus door zowel de busreis als de enorme wandeling gesloopt!

De dag erna zijn we dus maar de Hollanders gaan uithangen: we hadden fietsen gehuurd! Dit was veeeel relaxter! Naast tempels zijn we ook nog naar een floating market geweest, alleen het floating gedeelte kan beter weg gedacht worden. Het gewoon een touristenmarkt. Ook hadden we nog last minute treintickets naar Chiang Mai kunnen boeken, waar ik nu zit. (reizen met de nachttrein is wel heel chill, je krijgt gewoon je eigen bed en het is eigenlijk zeer comfortabel)

In Chiang Mai zijn we al over de saturday market gelopen. Waar overal weer eten, souvenirs en kleding verkocht worden. Verder hebben we een beetje rond gelopen enbij een tempel een meet&great met 2 monikken gehad.! Helaas was hun accent alleen heel moeilijk te verstaan, waardoor we er eigenlijk nog geen kaas van konden eten.

Vandaag hadden we een scooter gehuurd om naar een national park te gaan. Hier lekker rond gereden en nog naar watervallen geweest. Na deze tocht zijn we ook weer naar de sunday market gegaan. Wat eigenlijk dus precies hetzelfde bleek te zijn als de saturday market maar dan op een andere locatie. Maar we hebben er heerlijk gegeten, dus mij hoor je niet klagen! Hierna wilden we de scooter gaaan inleveren maaar; de band is lek! Wij dus op zoek naar een benzine station om hem even op te pompen en hem lek terug te geven.. Bleek dat bij benzinestation a de luchtpomp niet werkte.. Vervolgens door gelopen naar pomp b, en daar bleek de pomp niet dezelfde maat als het wieldopje ding... Dus oppompen is mislukt. Nu hebben we de voorwaarden door gelezen en denken we dat er aan een lekke band geen extra kosten verbonden zijn, dus we wilden de scooter dan toch maar inleveren. Alleen toen was het reisbureau al dicht. Ikben benieuwd hoe het morgen gaat aflopen!!

Morgen staat er verder een kookcursus op de planning en hopelijk binnenkort ook een trekking, maar dat is nog niet geboekt. Ik hou jullie op de hoogte!

Tot later!

Liefs Nadine

  • 01 Februari 2015 - 15:38

    Bert En Riet:

    wat wij van jou lezen nadine is gewoon ...genieten...lekker eten.. mooie omgeving ..snorkelen.. en ook heel belangrijk mensen ontmoeten.. en daar gezellige dingen mee doen...meid geniet er lekker van wij lezen het allemaal wel.xxx

  • 01 Februari 2015 - 19:12

    Linda Zwinkels:

    Zus! Mooie verhalen en mooie avonturen maak je mee zo te lezen. Ik herken een deel van je verhalen zeker. Blijf schrijven (ook al heb je er niet altijd zin in) maar vooral blijf GENIETEN..

    Liefs xx

  • 02 Februari 2015 - 14:16

    Mariette:

    Wat super leuk om je verhalen te lezen!
    Leuk om je op deze manier te volgen!
    Geniet er maar lekker van Nadine!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Nadine

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 19332

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 16 Mei 2015

Zo-Azië reis!

23 Januari 2013 - 20 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: